Welkom in Yerseke

Het is ongeveer vijf minuten lopen naar het strand waar je het water hoort stromen in de Oosterschelde. Dichtbij het logeerhuis Villa Nova. Een ruime woning aan de rand van het dorp. Als je wat verder rijdt of loopt, maak je een heerlijke wandeling tussen de weilanden of boomgaarden. Dit is de plek waar familie Nieuwenhuyzen het nieuwste kleinschalige logeerhuis beheert. Hier is plek voor twee mensen die tijdelijk rust en ruimte zoeken. Voor iedereen waar het thuis niet meer gaat. De twee verblijfskamers grenzen aan de woning van de familie. Zo heb je wel jouw absolute privacy, maar ook de gezelligheid en geborgenheid van een gezin.

Meld jezelf aan

Logeerkamer
Gezelligheid in de woonkeuken
Oosterschelde
Huis

Opvang

Als er een kamer beschikbaar is, kun je direct bij ons terecht. Er is geen formeel maximum of minimumtermijn van toepassing. Als de aanmelding, intake en inschrijving (via de instroomcommissie) heeft plaatsgevonden, mag je jouw persoonlijke spullen meenemen en verwelkomen we je graag. De kamer (boxspring bed, fauteuil, tafeltje, kasten) en de badkamer is dan al helemaal gereed gemaakt voor jouw verblijf.

Activiteiten

Indien de situatie het toelaat, kun je overdag gewoon je werk oppakken of je school of studie vervolgen. In overleg is het ook mogelijk om hulp te krijgen bij het plannen of maken van huiswerk. Als werken of naar schoolgaan niet lukt, zoeken we samen naar activiteiten die aansluiten bij jouw behoeften op dat moment. Wil je eerst graag tot rust komen en genieten van de natuur? Dan zullen we je daarin helpen. Krijg je energie van lekker bezig zijn in of rond het huis? Dan zoeken we naar mogelijkheden om in de keuken of de tuin je hart op te halen. Wij zijn als logeerhuis geen vakantieoord en we zijn ook geen therapeutische instelling. We vinden het belangrijk dat je je thuis voelt en vanuit een rustige basis kunt nadenken over een vervolg na de logeerperiode.

Gesprekken

Het beheerdersechtpaar is er voor jou. Dat betekent dat je bij hen terecht kan met je vragen en zorgen. Zij zullen ook regelmatig zelf vragen hoe het met je is. Dat kan zijn tijdens een gepland evaluatiemoment, maar evengoed op een spontaan moment tijdens een wandeling, onderweg of bij de koffie. Als je een vraag hebt waar we samen niet uitkomen, kun je die uiteraard ook neerleggen bij jouw hulpverlener, predikant of pastoraal werker.

Kenmerken

Dit logeerhuis kenmerkt zich door het bieden van rust, structuur en warmte. De opvang is normaliserend en professioneel. Door het kleinschalige karakter is er veel ruimte voor maatwerk. Dat houdt in dat we oog hebben voor ieders unieke verhaal en aansluiten bij de persoonlijke behoeften van onze gasten.

Beheerdersechtpaar

Het echtpaar Nieuwenhuyzen geeft je een gastvrij onthaal als je binnenkomt. Jan en Janneke zijn beiden al ervaren in het zorgen en omzien naar anderen. Dit doen ze bewogen, liefdevol en beslist waar nodig. Dit Zeeuwse echtpaar geeft jou de ruimte om afstand te nemen in jouw situatie en neemt je op in een prettige familiesfeer.

Verblijf en kosten

Je aanmelding verloopt direct via jou, je familie, via een kerkenraad of een instelling. Je betaalt als logeergast een dagvergoeding. Een dagvergoeding betekent dat alles inclusief is, te weten: alle maaltijden, de was (indien gewenst), het verblijf met je kamer/badkamer en de gesprekken. De dagvergoeding voor een verblijf in Yerseke is € 55,00 per dag in een ruime kamer en € 45,00 per dag in een kleine kamer.

Op Doorreis is er om elke gast op te vangen die in nood zit, behoudens een aantal criteria. Omdat wij herbergzaam willen zijn en het als onze opdracht zien om elke gast te verwelkomen, vinden we dat onze dagvergoeding nooit een onoverkomelijke financiële drempel mag zijn. Indien je de dagvergoeding niet (geheel) zelf kunt betalen dan denken wij met je mee. Dit kan bijvoorbeeld via de eigen diaconie van je kerkelijke gemeente.

Meld jezelf aan

Verhalen

Ik ga door een moeilijke periode van het leven. De dagelijkse bezigheden lukken niet meer en ik voel me uitgeput. Nu kan ik in een rustgevende omgeving verblijven en kleine activeiten oppakken.

Noa Hekman, 31 jaar